Pokémon Go varázspálcákkal – itt a Harry Potter: Wizards Unite

/, TIPPEK/Pokémon Go varázspálcákkal – itt a Harry Potter: Wizards Unite

Alig három év telt el a Pokémon Go-láz kitörése óta, és az amerikai szoftvergyártó óriás, a Niantic összegyűjtötte az utóbbi évek tapasztalatait, hogy varázsköpenybe csomagolva az AR játékok élére álljon. Vajon tényleg ez a játék jövője? Mennyire olvaszthatjuk egybe a mesterséges világokat a valósággal?

Amikor a Pokémon Go 2016-ban napvilágot látott, nem volt egyértelműen sima az indulása: a tömeges felhasználók súlya alatt omladozó szerverek, a balesetek és anyagi károk kereszttüzében kezdett a felhasználók kegyeiért folyatott hódító hadjáratába. Idén június 21-én aztán újabb játékkal rukkolt elő a Niantic, most már a WB Games-szel karöltve: „Mindent, ami jó volt a Pokémon Go-ban, tökélyre visszük a Harry Potterben, és hozzáadunk egy kis varázslatot” -nyilatkozta John Hanke, a Niantic CEO-ja.

A két játék hasonló alapokon nyugszik. Mindkét estben a való világban kell gyűjtögetnünk különböző elemeket, de ezúttal Pokémonok helyett különböző karakterek, lények és személyek felkutatása érdekében robbannak ki kanapéjukról a gamerek. Itt is vannak különböző kihívások, amiket a játékosoknak csapatba verődve kell megoldaniuk – ezek fizikai közelséget kívánnak, tehát a játék még találkozásra is lehetőséget biztosít. A Wizards Unite számtalan módon inspirálódott elődjéből, azonban jónéhány ponton szignifikánsan különbözik is a Pokémon Go-tól.

A legnyilvánvalóbb eltérés már a kezdetektől fogva észrevehető, ugyanis a Harry Potter nagyobb hangsúlyt fektet a történetre, teljes párbeszédeket és mindenki számára érthető szálat futtat végig a játékon. A Wizards Unite hagyományos RPG-elemeket is magába olvasztott, ami a hatodik szint után válik izgalmassá: itt ugyanis készségfák képességeiből csemegézhetünk, illetve a bájitalok főzését is kipróbálhatjuk. A multiplayer-funkció is erős ráncfelvarráson esett át, a felgyorsított válaszidő gördülékenyebb játékélménnyel kecsegtet.

Valóság és fantázia keveréke

A specifikációkon kívül azonban van még egy érdekessége az AR játékoknak: maga a jelenség. A Niantic rövidtávú célja egyértelműen az, hogy ő biztosítsa majd a platformot nem csak több AR játék, de virtuális valósággal kísérletező iparágak számára is. A Niantic személyes küldetéseként fogja fel, hogy az embereket felállítsa a kanapéjukról, kimozdítsa őket a való világba, és a játék során összeismertesse őket új emberekkel. Bár alig három éve beszélhetünk olyanról, hogy AR Gaming, már több, mint húszmillió embert ejtett rabul az okoseszközöket és a virtuális valóságot ötvöző technológia.

Ha belegondolunk, az olyan hagyományos készülékek, mint a Nintendo, az Xbox és a PlayStation eszközigényes játékok, amik négy fal közé szorítják a játékosokat. Az AR ezzel szemben mobilitást és szabadságot kínál, ami a ház legkülönfélébb pontjaiból is pillanatok alatt játszóteret varázsol. A Pokémon Go pedig a játékon kívül az AR-élményt is nyújtotta azoknak, akik nem akartak varázslényeket hajkurászni a szabadban: virtuális chatként is működött, ahol saját tartalmak feltöltésével szórakoztathattad a többi felhasználót.

Már a Hasbro, a Lego és a Disney is az AR Gamingben látják a jövőt, és így szeretnék új köntösbe bújtatni régi játékaikat. A szakértők szerint 2021-re már a szerencsejáték-társaságok is erőteljes szereplői lesznek a piacnak. Ebben az évben az Apple, a Google és az XML is megjelenítették AR platformjaikat, ezzel új ajtót nyitva meg a játékfejlesztők előtt. Az Apple a 2018-as saját fejlesztői konferenciáján kiemelte az ilyen játékok lehetőségeit, és tovább ösztönözte fejlesztőit a technológia használatára és továbbfejlesztésére.

Mi az AR jövője?

Az AR és a VR folyamatosan szivárog be az emberek életébe, miközben a telefonok akkumulátor idején, a képernyők fényerején és 3D-s érzékelési képességén dolgoznak a szakemberek, hogy olyan határtalanul tudjuk majd használni a kiterjesztett valóságot, ahogy az AR úttörői anno megálmodták azt.

Az AR sokkal összetettebb élményt nyújt, mégsem kell hozzá extra eszköz, mint a VR-hoz. Az életünk egyre nagyobb területein fogjuk majd tapasztalni a kiterjesztett valóság nyújtotta lehetőségeket, és az elkövetkező öt évben valószínűleg hatalmas változásoknak lehetünk majd szemtanúi.

Szerző: |2019-08-06T17:06:53+00:002019.08.07|EMBER, TIPPEK|

A Pont Most tartalmai a Magyar Telekom támogatásával készültek