Kicsi a chili, de erős – Interjú Bogár Márkkal, a Sárréti Chilifarm ügyvezetőjével

0

Alig néhány év leforgása alatt világszerte ismertté vált a magyar chili egy családi vállalkozásként indult startup, a Sárréti Chilifarm jóvoltából. A cég termékei világversenyek díjait zsebelik be, ám a jó chilinek is kell a cégér. Bogár Márk, a vállalkozás ügyvezetője szerint a siker egyik legfontosabb kulcsa a digitalizáció.

Miért épp chili?

Szüleim hobbikertészként kezdtek foglalkozni a chilipaprikával még 2011-ben. Akkoriban a boltok polcain csak külföldi termékeket lehetett látni, feldolgozásban még senki nem volt jelent, ezért adta magát, hogy belevágjanak. Csiliszószunkkal, örleményünkkel először a hazai vásárokon mutatkoztunk be és a gasztromédia is felfigyelt ránk. Én 2015-ben, iskoláim végeztével csatlakoztam a családi vállalkozáshoz, forráshoz jutottunk a fiatal gazda pályázaton, azóta pedig összesen öt fővel az ország legnagyobb chilis vállalkozása vagyunk.

Milyen szerepet játszik a vállalkozás életében a digitalizáció?

A termelésben és a marketingben is kulcsfontosságú a technológia. A digitalizáció előtt évezredekig létezett mezőgazdaság, de a technológia új időszámítást hozott: sokkal hatékonyabban, céltudatosabban tudunk dolgozni. A termelés minden fázisát informatikai rendszerünkön tervezzük meg és kontrolláljuk, kezdve a sátrak hőmérsékletétől, a páratartalmától a termelés- és feldolgozási naplón át a csomagolásig. A digitalizációnak kulcsszerep jutott a marketing tevékenységünkben is. A chiliszakmában komoly ismertségre tettünk szert a közösségi médiában való aktív jelenlétünknek köszönhetően.

A hatékonyság növelése az informatikának köszönhetően már-már evidencia. De van-e olyan eredmény, amit a digitalizáció nélkül biztosan nem sikerült volna elérni?

A közösségi média ma már olyan távlatokat nyit a kereskedelemben vagy a brandépítésben, amelyről korábban egy kis családi vállalkozás álmodni sem mert. Erre jó példa, hogy az Instagram-on keresztül ismerkedtünk meg a világ egyik legismertebb chili-szakértőjével. Az ő véleménye alapján döntünk arról, mely versenyekre nevezünk be. Csak a legnívósabbak jöhetnek szóba és külön öröm, hogy számos díjat sikerült elhódítanunk, ezáltal lehetünk fent a chili-világtérképen.

Névjegy

Bogár Márk, a Sárréti Chilifarm ügyvezetője

„Három évvel ezelőtt édesapámmal készült egy riport a Kossuth rádióban, ahol megkérdezték, hogy mi a titka ennek az egésznek, a Sárréti Chilifarmnak. Majd csak ennyit válaszolt: „nem szabad elfelejteni dolgozni”! Ez a mondat azóta is a fejemben van, történjen velem pozitív vagy negatív élmény. Márk családi vállalkozásuk sikerének titkát fogja megosztani velünk csütörtökön, a MOST Fórumon. Találkozzunk ma 18:00-kor a Magyar Telekom székházában! A rendezvényt ingyenesen megtekintheted, a részleteket itt találod. Ha érdekel, mindössze regisztrálnod kell ezen a linken, és arra bíztatunk, hogy siess, hiszen csak 200 férőhelyünk van!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét