Egyre többet tud a Telekom Mobilvásárlás alkalmazása

0

Bár eddig is voltak olyan megoldások, amelyekkel telefonról vásárolhattunk meg bizonyos szolgáltatásokat, a Mobilvásárlás app egyre több funkciót kezel egy felületen, kényelmesen. Az újdonságokról kérdeztük a Telekom szakértőjét.

Az okostelefonoknak és a mobilinternetnek köszönhetően lassan elfelejthetjük azt a világot, amikor parkolás után több sarkot is kutyagolhattunk egy automatáig, vagy elkeseredve püföltünk egy tömegközlekedési jegyautomatát, mert a pénzünket ugyan megette, de buszjegyet elfelejtett adni. Sőt, már azzal sem kell törődni, hogy ezeket a szolgáltatásokat különféle SMS-kódokkal bűvészkedve használjuk, hiszen a Telekom Mobilvásárlás alkalmazásában közös felületről vásárolhatunk közlekedési mobiljegyet, autópálya matricát, de intézhetjük a parkolást és még a legnépszerűbb szerencsejátékokat is kezelhetjük. Ráadásul mindehhez nincs szükség arra sem, hogy az appot összekössük bankkártyánkkal, amitől talán még biztonsági félelmek miatt a felhasználók egy része ódzkodik – az alkalmazásban elköltött összeg szépen hozzáíródik a következő havi mobilszámlához. De hogy is jutott el idáig a történet, és mivel bővülhet még az app tudása? Erről kérdeztük Bakonyi Esztert, a Telekom termékfelelősét.

Klasszikus alapokon, egyre okosabban

Bakonyi Eszter, Magyar Telekom

“A történelmi hűséghez hozzátartozik, hogy a fent említett szolgáltatások nálunk indultak el először” – magyarázta Bakonyi Eszter. “Ezek a kényelmi szolgáltatások azért tudtak megjelenni már a 2000-es évek közepén, mert a mobilszolgáltatók összefogtak. Érezni lehetett, hogy már az akkori technológiai szinten, ami lényegében az SMS-t jelentette, nagy könnyebbséget jelenthet az ilyen, országos szintű szolgáltatások bevezetése. Így aztán első körben SMS-ben lehetett autópálya matricát venni, lottószelvényt feladni, valamint néhány éven belül országosan parkolni is. Az, hogy ezeket a megoldásokat a hazai szolgáltatók egységes formában tették elérhetővé, elősegítette, hogy nagyon gyorsan elterjedjenek.”

Ezután két tényezőnek kellett megjelennie a továbblépéshez. Egyrészt az okostelefonok megjelenése és a mobil adathasználat térhódítása, valamint az appok elterjedése sokkal felhasználóbarátabb felületet adott. Mindeközben persze megváltozott a szabályozási környezet is a mobilfizetéssel kapcsolatban, 2014-ben elindult a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. Ennek köszönhetően aztán egyéb viszonteladók is csatlakozhattak a rendszerre. Innentől egyértelmű evolúciós lépés volt az, hogy a különféle vásárlási lehetőségeket “egy kalap alá” terelve egy kényelmes, központi felületet kínáljunk mi is, ne kelljen minden egyes vásárlás-típushoz külön SMS-kódokat megjegyezni.

“A mi megközelítésünkben még egy könnyítést alkalmazunk, méghozzá azt, hogy ne közvetlen fizetéssel kelljen minden alkalommal kiegyenlíteni a vásárlások ellenértékét, hanem ezeket eltoljuk a következő mobilszámla kiadásáig. Így aztán nem csak az automaták előtti apró-keresgéléssel sem kell bajlódni, de akkor is igénybe vehetjük az összes funkciót, ha épp nincs a közelben a bankkártyánk, vagy nem szeretnénk egy alkalmazással összekapcsolni azt. A Mobilvásárlás appban az ügyfél igénybe vesz egy szolgáltatást a lehető leggyorsabban, anélkül, hogy abban a pillanatban a fizetéssel foglalkoznia kellene.”

Visszajelzésekre szabva

A Mobilvásárlás app ráadásul folyamatosan fejlődik, bővül. Egyrészt a lehetőségekhez mérten megjelennek új vásárolható termékek is, ilyen például a közlekedési mobiljegy, amely már egy olyan új megoldás, ami SMS-ben nem is elérhető. Persze ettől még mindig jó pár olyan vásárolható termék elérhető a Telekomnál is, amit SMS-ben is intézhet, aki ezt szokta meg: ezekben viszont közös az, hogy mindegyik módszerrel a mobilszámla terhére vásárolhatunk, ami kényelmes és jól követhető módszer.

“Az utólagos fizetés persze jelenthetne egyfajta rizikót, de jól ismerjük az ügyfeleinket, akikhez megfelelő vásárlási keretet párosítunk. Vannak olyanok, akik naponta parkolnak fizetős helyeken vagy rendszeresen vásárolnak tömegközlekedési jegyeket, mások csak ritkán kerülnek olyan szituációba, amikor fizetős parkolóba kell állniuk, és persze ott vannak a vállalati ügyfelek, flották, akikkel testre szabott szerződés segíti a keret kialakítását.”

Az alkalmazás használatakor minimális díjak csapódhatnak a különféle vásárlásokhoz, ezt ráadásul már nem is minden esetben a Telekom szabja meg, hanem a központi mobilfizetési szabályzat: a néhány százalékos többlet a tapasztalatok szerint eltörpül amellett, hogy milyen kényelmi szintet ad, amikor mondjuk már az autóból, a mobil helymeghatározása segítségével pillanatok alatt megválthatjuk a parkolásunkat a megfelelő helyszínre, vagy az épp érkező buszt meglátva pár koppintással a képernyőre kerül a közlekedési jegy. “Folyamatosan végzünk felméréseket arra nézve, hogy a felhasználóink milyen tranzakciós díjakat tartanak még elfogadhatónak ezekért a kényelmi szolgáltatásokért. Igyekszünk a lehető legalacsonyabb szinten tartani az extra költségeket. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a parkoláshoz kapcsolódó díjon a szolgáltatás bevezetése óta, aza már több mint 10 éve nem emeltünk. Emellett a felhasználók a minimális díj mellett sok esetben még jól is járnak, hiszen többen eddig inkább fél órával többet dobtak be az automatába, ha véletlenül nem érnének vissza időben az autóhoz, ilyesmire itt nincs szükség.” – foglalta össze Bakonyi Eszter.

“Maga az alkalmazás épp amiatt lehet népszerű – az App Store-on például 4,8-as értékelésen áll -, mert folyamatosan a felhasználói visszajelzések alapján hangoljuk a felületét és funkcióit. Odafigyelünk az alkalmazásboltokban adott véleményekre, de az ügyfélszolgálatunkon és a közösségi felületeinken megjelenő igényekre is nagyon gyorsan tudunk reagálni. Az persze már nem csak a Telekom hatásköre, milyen egyéb viszonteladók vásárlási lehetőségei kerülhetnek bele, de a lehetőség adott a színház- és mozijegyektől a vonatokig sok mindenre.

Az app napokban kiadott frissítése főleg a felhasználói élményre fókuszál, így például az is felhasználói visszajelzés miatt változik, hogyan jelzi a térkép a parkolási zónákat. A most érkező verzió már egy nyári, verőfényes napon is jól látható színt használ a kijelölt zónához, amely jól elkülönül a térkép többi elemétől. Ugyanígy most már figyelmeztet az alkalmazás, ha mondjuk egy autópálya matrica megvásárlásakor olyan időszakra szeretnénk venni új matricát, ahová még érvényes a korábbi, de megjelennek az Eurojackpot új számmezői is. Még olyan kéréseket is beépítettek, amelyek azt jelezték, hogy éjszaka nehéz leolvasni a tömegközlekedési kódokat, ehhez külön megvilágítást kapott az app.

“Folyamatosan figyeljük, mivel bővíthetjük és okosíthatjuk a Mobilvásárlás appot, hiszen mindig akad valami újdonság, vagy olyan apróság, ami valakinek kifejezetten fontos. Így például nálunk már azt is be lehet állítani a parkolásnál, ha valakinek Budapesten egy adott zónára parkolási engedélye van: ha valaki a lakása vagy munkahelye környékén ingyen parkol, azt elmentheti az autójához és az app képes figyelmeztetni arra, hogy épp ilyen zónában tartózkodik-e.”

A Mobilparkolás alkalmazás jelenleg is elérhető az App Store-ban és a Google Play Áruházban, a beszélgetésben említett egyes újdonságok a cikk megjelenésének időpontja környékén frissülnek. Érdemes kipróbálni, a használatával több mindennapos, apró bosszúság változik néhány koppintásos, kényelmes rutinná, és hamarosan már azon gondolkodhatunk, milyen őskorban éltünk nélküle.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét