A világ vezető technológiai szakértői szerint ez a 6 trend, ami meghatározza a 2024-es évet

0

A mesterséges intelligencia forradalmától a legnépszerűbb közösségi média címért vívott harcig rengeteg újdonságban lesz részünk, ha előre tekintünk az idei évre!

Az elmúlt év igen őrült volt a technológia világában: 2023 elhozta nekünk, hogy bizonyos országokban betiltsák a TikTokot, emellett többek között az Open AI körüli véget nem érő dráma is meghatározta az évet. Vajon 2024-ben lelassulnak a dolgok, vagy ugyanolyan nyaktörő tempóban megyünk tovább?

A VÁLASZTÁSOKBA BELE FOGNAK AVATKOZNI

Fontos, hogy 2024-ben mindannyian nyitott szemmel járjunk a technológiai alapú manipulációk kockázatai miatt – javasolja Chris Hankin, a londoni Imperial College brit Institute for Security Science and Technology professzora. “A 2024-es év mind Európában, mind az Egyesült Államokban fontos év lesz a “demokrácia” szempontjából, hiszen az Európai Unió 27 országában júniusban az európai parlamenti választásokon, novemberben az amerikai elnökválasztáson, Nagy-Britanniában pedig a parlamenti választásokon szavaznak a választópolgárok”.

Valószínűleg hatalmas fejfájást fog okozni a különféle csalások elhárítása. “Mindezen választások előtt a félretájékoztatás és dezinformáció felderítése és megelőzése, valamint a szavazási folyamat kiber szempontú biztonsága nagy technológiai kihívást jelent majd 2024-ben” – mondja.

AZ ALKOTÓK ÁLTAL VEZETETT MÁRKÁK TOVÁBBRA IS LENDÜLETBEN MARADNAK

Kim Kardashian Skims alakformáló ruháitól Logan Paul Prime italáig a tartalomgyártók az elmúlt években bebizonyították befolyásukat a kereskedelem világában is. Matt Navarra közösségimédia-szakértő úgy véli, hogy ez a trend 2024-ben is folytatódni fog. “A nagynevű TikTok- és YouTube-sztárok kezében komoly hatalom van e téren” – mondja. “A márkák megpróbálnak majd együttműködni velük.”

A VÁLLALATOK TOVÁBBRA IS KI FOGJÁK VONNI A HIRDETÉSEKET AZ X-RŐL

„Az X (korábban Twitter) bukása volt 2023 legnagyobb durranása” – mondja Navarra. Sok nagy márka már kivonta a hirdetési dollárjait az X-ről, de azok, akik maradnak, az elkövetkező 12 hónapban még inkább vissza fognak vonulni. “Valószínűleg még egy hasonló év vár az X-re: több ellentmondásos tweet, több márka húzódik vissza a platform használatától vagy a platformon való reklámozástól” – mondja a szakember.

A THREADS ÁTFONÓDIK AZ INSTAGRAMBA

Ez a merész jóslat Brendan Gahan tartalomgyártó vállalkozótól származik. Meglepően hangozhat, de szerinte összhangban lenne a múlttal. “A Meta Threads használata egyre csökken. Ez az új funkciók bevezetése és a webes bevezetés ellenére is így van. Ahhoz, hogy megmentsék, integrálniuk kell az Instagramba” – magyarázza.

Ehhez csak meg kell nézni Meta múltbeli játékkönyvét. “A Meta egyetlen olyan önálló alkalmazást sem indított, amelyik túlélte volna” – mondja. “Többször is próbálkoztak. Önálló TikTok, Snap és YouTube versenytársakat indítottak. Egyik sem maradt fenn, de a funkciókat végül integrálták az Instagramba”.

A KIBERBŰNÖZÉS EGYRE INKÁBB KARTELLSZERŰVÉ FOG VÁLNI

“A kiberbiztonság 2024-ben is a szervezetek egyik legnagyobb kockázata lesz” – figyelmeztet Jody Westby, a Global Cyber Risk vezérigazgatója. “A generatív mesterséges intelligencia és a deepfakes használata a célzott adathalász támadásokban, az AI által generált rosszindulatú programok és az automatizált támadások jelentős kihívások elé állítják majd a szervezeteket”.

Ami eddig is komoly problémát jelentett a szervezetek számára, az ezután jelentős méretű járvánnyá fog válni. A kiberbűnözők növekvő professzionalizálódása a következő évben is gyors ütemben fog folytatódni. “Az együttműködő kiberbűnözők kartellszerű viselkedése 2024-ben fokozódni fog, és a támadásokban résztvevő szereplők rétegei korlátozni fogják a vállalatok mozgásterét a váltságdíjak vagy más eredmények megtárgyalásában és az incidenssel kapcsolatos kommunikáció kezelésében” – mondja.

A METAVERSE MŰKÖDNI FOG – DE NEM MARK ZUCKERBERG VÍZIÓJÁT FOGJA KÖVETNI

A metaversum sikere annyira nyilvánvaló volt a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg számára, hogy már 2021-ben átnevezte az egész vállalatát, hogy tükrözze annak fontosságát. Mégis 2022-ben és 2023-ban a metaversus végül nem forradalmasította az életünket. A dolgok 2024-ben megváltozhatnak – véli Irena Cronin, az Infinite Retina technológiai tanácsadó cég vezérigazgatója.

“A metaverse 2.0 teljes lendületben lesz” – mondja. “És ennek semmi köze nem lesz a Zuckerberg-féle metaversum elképzeléshez.” Zuckerberg elképzelése az volt, hogy egy Meta-építésű headsetbe leszünk bedugva, és egy olyan világban játszunk, amelyet az ő cége épített – mondja. Az Apple Vision Pro, a 3500 dolláros headset, amelyet először 2023 júliusában jelentettek be, “potenciálisan nagyobb lehet, mint az iPhone jelenség, mert felváltja azt, ahogyan a számítástechnikára jelenleg gondolunk” – mondja.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét