Több rangos elismerést is kapott a Magyar Telekom mobilhálózata

0

A nemzetközi, független Opensignal elemzőcég éves összesítései világszintű mércének számítanak: aktuális tanulmányukban a Magyar Telekom öt egyéni és egy megosztott kategóriában lett a legjobb a hazai piacon.

Néha nem egyszerű választani az ország telekommunikációs szolgáltatói közül, hiszen mindenki igyekszik saját térfeléről a legjobb tulajdonságokat reklámozni az ügyfelek felé. Ilyenkor jön jól egy olyan független elemzés, amely elfogultságtól mentesen képes beszámolni a piaci szereplők helyzetéről, különféle szolgáltatásaik minőségéről és rangsoráról.

A londoni székhelyű Opensignal a terület egyik legismertebb, világszerte ismert és elfogadott elemzője, időről-időre közreadott statisztikái világszinten és egyes országok szintjén is részletesen átvilágítják a vezeték nélküli szolgáltatásokat, ezzel is segítve mind a szakma hiteles tájékoztatását, mind pedig közvetetten azt, hogy a meglévő és potenciális ügyfelek pontos képet kapjanak arról, milyen területen hogyan teljesítenek az egyes telekommunikációs vállalatok. Munkájuk alapját nem jóslások és következtetések, hanem valós felhasználói- és eszközinformációk szolgáltatják, ezért aktuális jelentéseik valószerűen adják vissza a vizsgált terület aktuális erőviszonyait.

Hatszorosan a csúcson

A magyarországi mobilhálózat állapotát vizsgáló, napokban kiadott Opensignal-jelentés hét területen állít fel rangsorokat és a szereplők közül mindegyikben kiválasztja a nyertest. A 2020. október elsejétől 90 napon át mért adatok alapján összesen öt területen lett önállóan, és egy további területen megosztott győztes a Magyar Telekom. Az elnyert kategóriák sorban a videókommunikáció, az online játékok, a hangszolgáltatások, a le- és feltöltési sebesség, valamint a 4G lefedettség területén bizonyították a Magyar Telekom hálózatának előnyeit. Nézzük részletesen!

A “Video Experience” kategória azt vizsgálja, hogy a felhasználók milyen élményt kapnak, amikor valamilyen online videós szolgáltatást használnak, a mérési faktorok között szerepel a videók letöltési sebessége, akadozás, valamint az elérhető felbontás. A 0 és 100 közötti skálán a Telekom 76,9 pontot ért el, amely világátlagban is jónak számít, a második helyezett közel két ponttal marad le ettől.

A “Games Experience” a valós idejű, több résztvevős játékok teljesítményét elemzi, többek között a késleltetés, a csomagvesztés és az adatkapcsolat minőségének hullámzása kapcsán. Itt a Telekom 78,2 pontot ért el, előnye pedig négy és fél pont.

A “Voice App Experience” az IP-alapú, avagy OTT hangszolgáltatások minőségét határozza meg – ide tartozik minden, ami nem hagyományos mobil-beszélgetés, a WhatsApp-től a Skype-on át a Messengerig. Itt a mérés alapját a Nemzetközi Telekommunikációs Szövetség (International Telecommunication Union – ITU) szabványrendszere adja, amely részletes műszaki paraméterek mentén méri a minőséget. Itt a Telekom kimagasló, 82,5 pontos eredménnyel végzett az első helyen.

A “Download Speed Experience” kategóriában a felhasználók eszközein elárt átlagos letöltési sebesség található Mbps mértékegységgel. Itt a Telekom megosztott első helyet ért el a Telenorral, bár érdemes megjegyezni, hogy a Telekom 34,2 Mbps átlaga 1,5 Mbps-sel meghaladja a Telenor átlagát.

Hasonló, csak épp fordított irányú átlagsebességet mér az “Upload Speed Experience”, ahol 12,6 Mbps átlaggal egyértelmű első helyezett a Telekom, 2 Mbps-sel megelőzve az ezüstérmest.

Végül a “4G Coverage Experience” a tíz pontos skálán ismét magasan, 9,4 ponttal értékeli a Magyar Telekom hazai 4G lefedettségét.

Nincs megállás

Az efféle sikerek mögött nem kevés munka áll, de megéri folyamatosan fejleszteni és optimalizálni: Taszner István, a Magyar Telekom Mobile access tribe vezetője szerint az Opensignal elismerései azért fontosak, mert az alapján vizsgálják a szolgáltatást, amit az ügyfél is „érez”. Ha a felhasználók az itt bemutatott értékek alapján döntenek amellett, melyik telekommunikációs céget választják, a jelentésben foglalt eredmények előre megmutathatják számukra, milyen lesz élesben használni a szolgáltatásokat.

Taszner István, Magyar Telekom
Taszner István, Magyar Telekom

A fentiek miatt külön siker, hogy az Opensignal nemzetközi összesítésében is jól szerepel a Telekom, tavaly például a Video Experience kategória élbolyában, a 16 legjobb között is megjelent olyan országok szolgáltatói mellett, mint Japán vagy Finnország – az pedig már extra érdekesség, hogy olyan országok nem kerültek be ide, mint például a technológiailag minden szinten vezető Dél-Korea.

Taszner István szerint a 4G hálózattal kapcsolatos eredmények főleg annak köszönhetőek, hogy a technológia bevezetését követően azonnal meg tudták kezdeni a magyarországi kiépítést, mára pedig lefedettség terén gyakorlatilag mindenhol jelen vannak. Emellett pedig fontos, hogy a hálózatfejlesztés minden esetben minőség-központú, tehát nem csak a rádióhálózatot fejlesztik, hanem ezzel párhuzamosan folyamatosan optimalizálják a háttér-hálózatokat is, amelyek az adatkommunikációt teszik egyre gyorsabbá és stabilabbá. A közelmúltban egyébként elindult egy olyan hálózat-modernizációs projekt is, amelynek keretében a meglévő 4G-s berendezéseket újabbakra cserélik.

A letöltési élmény biztosítása szintén egyre fontosabb, hiszen a streaming-szolgáltatók egyre komolyabb szerepet játszanak az emberek mindennapi életében, és egyre többen néznek zenei videóktól tévésorozatokon át mozifilmekig sokféle tartalmat mobilnetes kapcsolaton keresztül – itt egy gyengébb letöltési sebesség a minőség rovására menne. A feltöltést pedig, főleg a tavaly elindult járványhelyzet következtében, a videókommunikációs megoldások gyors terjedése „tolta meg”, hiszen a beszélő oldalán generálódó nagyfelbontású hangi és képi információkat kis késleltetéssel, gyorsan kell eljuttatni a címzettekhez.

Jól látható, hogy egyre nő a mobilon játszók száma is, és bár számukra leginkább a minimális késleltetési idővel rendelkező 5G jelent majd igazi áttörést, a jelenlegi online játékok élvezetében is nagyon fontos a gyors adatkommunikáció.

Természetesen a következő évek Opensignal-jelentéseiben is hasonlóan jó eredményekre számít Taszner István, ebben pedig a már most is folyó fejlesztések, optimalizálási feladatok mellett egyre nagyobb lesz az 5G szerepe. A legújabb generációs mobilhálózat mind az ipari és üzleti szférában, mind a lakossági és háztartási felhasználás területén áttörést jelent majd. Bár a tavaly elindított kereskedelmi 5G-hálózat működéséről csak a jövő év elején megjelenő Opensignal-jelentés ad majd visszajelzést, a szakember szerint a Telekomnak ezzel kapcsolatban is minden oka megvan a magabiztosságra.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét