Kultúra, szórakozás, kikapcsolódás – a digitális zajban egyre nehezebb megtalálni a minket érdeklő programokat, a Telekom ezért egy új gyűjtőoldallal könnyíti meg a választást. Kiváló apropó az új szolgáltatást Valentin-napi lehetőségekkel tesztelni.
Lehetne sóhajtozni a „régi szép időkön”, amikor kifejezetten egyszerű volt minden elérhető programot átböngészni a hetente megjelenő Pesti Műsorban, vagy a tévés ajánlókban. Abba viszont érdemes belegondolni, hogy jó pár évtizeddel ezelőtt eleve sokkal kevesebb élő szórakozási lehetőség közül lehetett választani, amik valóban belefértek egy-egy heti programmagazinba. Amikor utolsó pillanatban jutott eszébe valakinek egy aznapra ígért randevú, gyorsan és könnyen kikereshetett olyan lehetőségeket, amelyek a legjobban megfeleltek a közös ízlésnek.
Manapság klubok, kiállítások, zenei stílusok, hibrid művészeti ágak, bulik kavalkádja vesz körül, a több tízezres helyszínektől a pincékig, a gasztrofesztiváloktól a lakáséttermekig. Mondhatnánk, hogy ezek meghirdetése is sokkal könnyebb, hiszen ott az internet, amire ingyen, pillanatok alatt felkerülhet minden információ az eseményekről – de pont ez lehet az akadálya is annak, hogy mindenkihez eljusson a hír. Hiszen folyamatosan bombáznak minket a közösségi oldalak a „valódi emberek” által megosztott programokkal és a sokféle hirdetéssel, a kínálat óriási, de ha mi magunk szeretnénk valamilyen kritérium alapján szórakozási lehetőségeket keresni, már jóval nehezebb a dolgunk. Kapkodhatjuk is a fejünket, amikor például utolsó pillanatban jut eszünkbe a Valentin-nap, vagy bármilyen más alkalom, amire elfelejtettünk valamilyen ajándékot venni, vagy egyszerűen csak maga a közös szórakozás lenne az ajándék.
Kereshető és ajánlott
A Telekom Spots ebben a zajban és káoszban szeretne egy olyan kikötővé válni, ahol bárki megtalálhatja az őt legjobban érdeklő programokat. Ezt egyrészt egy folyamatosan fejlesztett kereső segítségével teszik könnyebbé, ahol kategóriákat kibontva juthatunk el például a zene alatt a metálig, ha a kedvesünk épp ezért a stílusért rajong, és máris itt egy unortodox, Valentin-napi koncert, a legendás Napalm Death játszik az Akváriumban. De ugyanígy eljuthatunk a kult alól cirkuszba, kiállításra vagy színházba, és egyes alkategóriák még tovább bonthatók egészen addig, amíg tényleg saját ízlésünkre szabott eseményekre bukkanunk.
Az oldal szerkesztői tematikus gyűjteményeket is létrehoznak, így Valentin-napi aloldalt is találunk. Ezen belül akár olyan eseményekre is bukkanhatunk, amelyek valamilyen extra körülmény miatt különlegesek, ilyen többek között a „Kommenzi Valentines” nevű buli, amely a Toldi mozi termeibe szervezett táncos este.
A keresgélésben szintén segítséget nyújthat a helyszínek, előadók és szervezők által lebontott kereső, de ha valaki nem érkezik ilyen szinten pontos tervekkel, az a Spots kurátorainak ajánlatai között böngészhet. Itt már most is olyan neves személyiségektől kaphatunk tippeket, mint Bakonyi Alexa színésznő vagy Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekesnője.
Kipukkantott buborékok
A Telekom Spots segítségével egy manapság jellemző problémára találhatunk megoldást, ez pedig az úgynevezett közösségi buborék. A Facebook és egyéb közösségi oldalak algoritmusai ugyanis már jó ideje azon dolgoznak, hogy megismerjenek minket, azokat a témákat, zenéket, helyeket, barátokat, híreket, amelyekre leginkább reagálunk – ami idáig jól is hangzik. Azonban egy idő után annyira a kedvünkre akarnak tenni a szolgáltatásokat szerkesztő folyamatok, hogy javarészt az így megismert személyiségünknek megfelelő tartalmakat kínálják nekünk, ezáltal egyre jobban ellehetetlenítve azt a folyamatot, hogy a komfortzónánkon kívülről bármi beszivároghasson az életünkbe.
„A Telekomnál tisztában vagyunk azzal, hogy a közösségimédia-buborékunk néha túlságosan beszorít minket, kulturális értelemben is. Ezért gondoltunk arra, hogy tegyük lehetővé ezeknek a falaknak az átugrását, jöjjön létre egy önálló oldal, ahol nem csak a saját ízlésünknek megfelelő programok között válogathatunk, mehet a teljesértékű felfedezés is” – magyarázta a Spots szerepét a fenti probléma leküzdésében Szabó Béla, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.
A kurátorok ezen a téren is segítséget nyújthatnak, hiszen könnyen előfordulhat, hogy azért kattintunk valamelyikük ajánlójára, mert az illető zenéjét, művészetét, személyiségét kedveljük, az általa összegyűjtött programok között viszont már szembejöhetnek velünk olyanok, amelyekre másképp nem bukkantunk volna rá. Szabó Hédi tartalomgyártó szintén kurátorként tevékenykedik az oldalon, ő így fogalmazta meg céljait: „Szeretem közelebb hozni az emberekhez és főleg a fiatalokhoz a kulturális, és kifejezetten a művészettel kapcsolatos programokat. Örülök, hogy most a Telekom Spots összefoglalja ezeket is, és segít eligazodni a rengeteg esemény között, az oldalra pedig én is fel tudom tölteni a személyes kedvenceimet. Remélem, együtt fedezzük majd fel a legmenőbb kultúrprogramokat!”
Fontos extra, hogy a regisztrált látogatók maguk is ajánlhatnak programokat, felvihetnek helyeket, zenekarokat, eseményeket az oldalra – ezek szerkesztői elbírálás után kerülnek ki, hogy a végeredmény még sokszínűbb és változatosabb legyen, valamint olyan programok is megjelenhessenek, amelyek a közösségi oldalakon a megfelelő extra reklámköltés nélkül észrevétlenek maradnának.
Tehát jöhet akár Valentin-nap, akár bármilyen más alkalom (akár csak az, hogy szeretnénk kipróbálni valami újat, izgalmasat vagy érdekeset), a soha véget nem érő közösségi keresgélés helyett érdemes rákattanni a Telekom Spots egyre bővülő ajánlataira.