A legnagyobb bukások és visszatérések a tech világában – 1. rész

/, ÜZLET/A legnagyobb bukások és visszatérések a tech világában – 1. rész

Vajon hányszor ütközött akadályba Edison, miközben feltalálta az izzót? Vagy a kinematográfot? Valószínűleg több ezerszer. De mindig újrakezdte, és a találmányait még ma is használjuk. Persze nem kell ilyen messze mennünk az időben, hogy inspiráló történeteket találjunk feltalálókról, vagy olyan tudományos sikerekről, amikből elég önbizalmat meríthetünk ahhoz, hogy ne adjuk fel az első kudarcnál.

Nick Woodman, a GoPro társalapítója

Ma már alig találhatunk olyan embert, aki legalább hallomásból ne ismerné a GoPro-t, azt a digitális akciókamerát, aminek segítségével akár a kutyánk lépéseit is követhetjük. De mennyien hallottak közölünk a FunBug-ról?

A FunBug.com egy olyan online játék- és marketingplatform volt, amit a GoPro társalapítója, Nick Woodman fejlesztett. A FunBug koncepciója akkora sikertelenség volt, hogy mai napig a Szilikon-Völgy egyik legnagyobb bukásaként tartják számon. Szerencsére Woodman nem állt le, és az itt szerzett élményekkel felszerelkezve vágott neki következő projektjének, a GoPro-nak.

Reid Hoffman, a LinkedIn társalapítója

Szinte természetes, hogyha munkakeresésről vagy ismerkedésről van szó, akkor a legelső köröket a Facebookon és a LinkedIn-en futjuk le. De mit csináltak az emberek, mikor még nem léteztek ezek a végtelenül kényelmes platformok? 1997-ben Reid Hoffman elméjében éppen így született meg a SocialNet, ahol randizni, lakótársat keresni és networkolni egyaránt lehetett. Akkoriban úgy tűnt, a nagyérdemű még nem állt készen az online ismeretségekre, illetve az sem segített túl sokat a dolgon, hogy Reid nem jelölte ki a platform céljait. Persze ezek a tapasztalatok is jól jöttek következő dobásánál, ami már egyértelműen sikert aratott a felhasználók köreiben is: ez volt a LinkedIn.

„Ha nem jössz zavarba az ötlet első verziójának nyilvánosságától, akkor túl későn adtad ki. Az egyik dolog, amit megtanultam ebből az egészből, hogy egy olyan célra kell összpontosítanod, ami valóban fontos az embereknek.”

Steve Jobs, akit nem kell bemutatni

Egy rendes bukásos lista nem lehet teljes Steve Jobs, és az Apple-sztori nélkül. Az Apple első személyi számítógépének sikertelensége után Jobs rengeteg pénzt és energiát ölt a kategória fejlesztésébe, de a további kudarcokat megelőzendő John Sculley, a vállalat vezérigazgatója 1985-ben kiszorította a cégből. Ezután az Apple elindult lefelé a lejtőn, és mindössze pár hónap választotta el a teljes csődtől, mikor Jobs 1997-ben visszatért, és 2011-re nem csak az egyik legsikeresebb vállalattá tette az Apple-t, de alapjaiban változtatta meg az iparágat olyan termékeivel, mint az iMac, az iPod és az iPhone.

Gondoljunk az elmúlt évtized legnagyobb tech startupjaira: a Facebookra, Twitterre, Airbnb-re. Ahelyett, hogy megpróbáltak mindenben a legjobbak lenni, a vásárlók egy-egy igényére fókuszáltak. Van egy csomó nagy félrenyúlás is (igen, rátok gondolunk Apple Newton, Microsoft Zune és Amazon Fire Phone), de ezekből a tapasztalatokból lehet a legjobban építkezni, hogy később valami igazán korszakalkotó gondolatnak szolgáltassanak alapot.

Szerző: |2019-02-28T15:03:50+00:002019.02.28|EMBER, ÜZLET|

A Pont Most tartalmai a Magyar Telekom támogatásával készültek