ByeAlex: régen a kazettás magnó volt jó, ma meg a TikTok

0

A közösségi média napról napra emel a csúcsra, majd süllyeszt teljes feledésbe előadókat, közszereplőket – a hullámot hosszan meglovagolni csak keveseknek sikerül. ByeAlex egyike ezeknek, s hogy mindezt hogyan érte el, milyen trükköket használ és mit ajánl a követőinek, arról a Magenta Podcast évadzáró adásában árult el titkokat.

A közösségi médiában – ahogy erről a neve is árulkodik – többnyire extrovertált, szociálisan nyitott személyiségek érzik komfortosan magukat, és joggal feltételezhetjük, hogy népes követőtábor is elsősorban ilyen karakterek körül alakul ki. Ezért is lehet meglepő, hogy ebben a közegben éppen ByeAlex az egyik legsikeresebb szereplő, hiszen – ahogy a podcast-adás elején is elhangzik –, őt már gyerekkorában is jobban foglalkoztatta a zene, mint az, hogy együtt lógjon a kortársaival.

„Az emberek többsége középiskolában azért alapít zenekart, mert így akar bevágódni a csajoknál. Én azért kezdtem zenélni, mert másként nem tudtam kifejezni a finomabb érzéseimet” – mondja a műsorban az énekes, aki szerint ez a tulajdonság, a hitelesség a social media platformokon is különösen fontos tényező. Bár Alexről ma már elmondható, hogy erős személyiség és rendkívül önazonos – ez azonban nem volt mindig így. Az Eurovíziós szereplését például baráti köre és ő maga is a stílusától távolinak, hozzá nem illőnek érezték.

Bizonyos értelemben az Euróvízióhoz hasonlít Alex TikTok-os debütálása is, hiszen az énekes nem az alkalmazás szeretete miatt hozott létre fiókot, hanem a róla készült sok hamis profil háttérbe szorítása érdekében. Ugyan lát a felületben potenciált, kreativitást, de alapvetően céltalannak gondolja azokat a videókat, amelyekben semmi erőfeszítés sem tükröződik – az eredeti, egyedi tartalmakat díjazza.

Alex a TikTokon kívül számos platformon oszt meg rendszeresen tartalmat, például YouTube-on (ezt tartja az egyik legfontosabb médiacsatornának), Facebookon és Instagramon is. Elárulta, hogy a különböző oldalakon érezhetően eltérnek a célközönségek. Például a Facebookot a fiatalabb generáció már alig, vagy szinte egyáltalán nem használja, az inkább a szülők generációjára jellemző, míg az Instagramnál pont fordított a helyzet. A TikTokon pedig már néha túl fiatalnak is tartja a célközönséget, fel is hívta a szülők figyelmét, hogy figyeljenek sokkal jobban a gyermekeik internetes tevékenységeire, és próbálják megérteni a fiatalabb generációk nyelvezetét, kifejezéseit, szokásait. „Alapvetően jó a felület, de a kisgyerekek fejlődésére így is veszélyes lehet. A szülőknek hússzor annyira uptodate-ebbnek kell lenniük, mint korábban, különben nem fogják megérteni azokat az ingereket, amik a gyerekeiket érik” – mondja Alex.

Ha érdekel, mit üzen Alex a szülőknek, vagy részletesebben meghallgatnál néhány személyes tapasztalatot tőle, hallgasd meg az alábbi podcast epizódot!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét