Így futtathatsz könnyen androidos játékokat a laptopon

0

Ha néha kicsi a mobil kijelzője, vagy csak szeretnéd megnézni, milyen egy telefonos játék nagyban, mostantól a Google hivatalos segédjével egyszerűen megteheted. Mutatjuk, hogyan!

Az Android rendszert futtató telefonokon alapvetően a Google Play Store szolgáltatja az appokat. Innen tölthetünk le ingyenes és fizetős alkalmazásokat az alapvető felhasználói szoftverektől, közösségi platformoktól a navigáción, levelezésen, képszerkesztőn át a játékokig. Bár ezek mindegyikét úgy tervezték meg, hogy leginkább kis kijelzőkön mutassanak jól és az érintős irányításra legyenek optimalizálva, azért biztosan sokakban felmerült már, hogy jó lenne egyes hangulatos játékokat nagyobb képernyőn is futtatni, amikor épp kényelembe helyeztük magunkat otthon és szeretnénk teljes pompájában látni a grafikát.

Erre eddig különféle extra megoldások léteztek. Windows 11-en például futtathatunk már androidos alkalmazásokat, de ezeket nem a Google gyűjteményéből, hanem az Amazon Appstore kínálatából válogathatjuk össze. Windows 10 alatt pedig vagy valamilyen külső segédprogrammal tudtunk egyfajta virtuális telefont kihelyezni munkaasztalra, vagy pedig a Telefon-kapcsolat segéddel tükrözhettük saját mobilunkat a számítógép képernyőjére. Utóbbi két módszer egyike sem igazán százszázalékos megoldás, a külső fejlesztők emulátorai sokszor küszködnek kompatibilitási problémákkal, a Telefon-kapcsolat pedig igazából a saját telefonunkon futtat mindent, csak épp a Windowson belül is látjuk az eredményt.

Próbálkozzunk az eredeti forrásból

A Google tavaly kezdett kísérletezni egy olyan megoldással, amely Windows 10-en belül teszi elérhetővé az Android-játékokat. A szoftver tesztverziói egyre szélesebb körben lettek elérhetőek, és nemrég Magyarországon is lehetőség van kipróbálni (emellett egyébként Új-Zélandon, valamint közel 40 európai országban lehet vele próbálkozni). A Google Play Games felületén beléphetünk saját Google felhasználónevünkkel, tehát alapvetően ugyanúgy kezel majd minket a rendszer, mintha a telefonunkon keresztül azonosítana. A teljes játékkatalógus viszont még nem érhető el a fejlesztés jelenlegi fázisában, pont a fent említett kompatibilitási problémák kiküszöbölése érdekében. A Google szerint azok a címek kerülnek a PC-s verzióba, amelyek tesztelve, bizonyítottan jól futnak Windows alatt. Jelenleg valamivel több mint 100 ilyen játék érhető el, főként a felhasználók által legnépszerűbb címek, de a kört folyamatosan bővítik.

Viszont jó hír, hogy ha olyan játékot telepítünk Windows alá, amely a telefonunkon is fut, akkor már működik a teljeskörű szinkronizálás, tehát ahol az egyik eszközön abbahagyjuk az adott játékot, ott folytathatjuk a másikon.

A telepítés előtt érdemes megnézni, a számítógépünk megfelel-e a jelenlegi követelményeknek. Szerencsére nincs szükség izmos grafikus kártyákra, az Intel UHD 630, vagy bármilyen ehhez hasonló szintű GPU elegendő, emellett viszont legalább 10 GB SSD tárhelyet, 8 GB RAM-ot, valamint egy minimum négymagos processzort igényel a Google Play Games. Ez nagyjából azt jelenti, hogy az elmúlt 2-3 évben vásárolt laptopok és asztali PC-k biztosan megfelelnek a tesztverziós katalógus játékainak futtatására.

A Google Play Games oldaláról letöltött fájl pillanatok alatt települ, ezután megkérdezi, hogy meglévő Google fiókunk adatait használja-e. Ezután már láthatjuk az elérhető játékokat, amelyek között kereshetünk azok típusa alapján, de külön könyvtárban gyűjti össze azokat a játékokat, amelyeket korábban már telepítettünk a mobilunkra. A játékok letöltéséhez viszont be kell kapcsolnunk a Windows Hyper-V funkcióját, amire külön figyelmeztet a rendszer – ez szintén nem bonyolult feladat, a rendszeren belül keressük meg a Programok és tulajdonságok beállítást, majd a Windows funkciók beállítása / Windows Features menüpontot, ahol a listában a Hyper-V mellé biggyesszünk egy pipát (ahogy az alábbi képen látható).

Eltűnő határok

A Google mostani kísérlete is afelé mutat, hogy szép lassan a gyártók és fejlesztők igyekeznek elmosni a számítógépek és mobil eszközök közötti határokat. Erre persze már korábban is voltak kísérletek, a Microsoft például erre építette fel a teljes Windows Phone 7 koncepcióját: ennek mentén a redmondi óriáscég egy idő után azt akarta elérni, hogy ugyanazon rendszer adott eszközökre hangolt változata fusson mindenen, ezáltal tökéletes átjárhatóságot biztosítva mobil, tablet, laptop és gigantikus PC között. Ez a terv viszont nem igazán jött be, a Microsoft végül ki is szállt a mobilos rendszerek piacáról, meghagyva azt az Apple-féle iOS-nak és a Google által fejlesztett Androidnak.

Viszont azóta is egyre több olyan újdonság lát napvilágot, ami kihasználja azt a tényt, hogy manapság már a mobilok is tulajdonképpen közepesen erős számítógépek, csak épp egy sokkal kisebb kiadásban, másféle kezelőfelülettel. Az Office család tagjai ugyanúgy elérhetőek kisképernyős eszközökre, de sok más olyan app létezik, amelynek megvan a “párja” PC-ken, és az adatokat egymás között képesek cserélgetni. A játékok viszont eddig kevéssé követték ezt a trendet, PC-kre általában a sok gigabájton terpeszkedő, hatalmas számítási és grafikai kapacitást igénylő címek céloznak, míg a telefonokon kisebb, kevesebb hardveres erőforrást felemésztő apróságok népszerűek. A Google Play Games viszont most ezen a területen is összemossa a kézikütyüs és számítógépes világot – igaz, a teljes funkcionalitásig még várnunk kell. de az irány mindenképpen üdvös.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét