Az első Esport Cup powered by Telekom megmutatta, hogy az elmúlt években “kitermelt” profik mögött már ott toporog egy sikerre éhes új e-sportoló generáció. A verseny azt is fényesen bizonyította, hogy Magyarországon minden adott a jó eredmények kiharcolásához.
Már a Telekom székházában szervezett verseny előtt látszott, milyen hatalmas az érdeklődés, hiszen a Wild Rift és League of Legends összecsapások előtt napokkal le kellett zárni a jelentkezést, villámgyorsan beteltek a helyek. Ez az esemény többek között azért is volt fontos, mert itt olyanok is megmutathatták tudásukat, akik még nem értek be az e-sport fősodrába, tehát nem rendelkeztek komoly élő-versenyes tapasztalatokkal, nincsenek mögöttük klubok, szponzorok, edzők, viszont az online játékok során már elég jónak érezték magukat ahhoz, hogy magasabb szintre lépjenek.
Ahogy ezt már a verseny előtt készült interjúban Bíró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke is kiemelte, megannyi példa – köztük több hazai is – jelzi, hogy nem lehetetlen akár a teljes ismeretlenségből egy adott versenyjáték élmezőnyébe kerülni, így a mostani jelentkezők legalább annyira ezt szem előtt tartva próbáltak meg mindent megtenni a győzelemért, mint az egyébként értékes nyereményekért hajtva.
Villámgyors hálózaton villámgyors győzelmek
A versenyek előtt Sántha Tamás, a Magyar Telekom COE lead-je elmondta: a vállalatnál sokféleképpen igyekeztek és igyekeznek bemutatni a digitalizáció előnyeit, de most először bővítik ezt az “evangelizációs kört” az e-sporttal. A párosítás nem véletlen, hiszen egy jó e-sport ökoszisztéma felépítésében óriási szerepe van a minőségi, megbízható és gyors hálózatra. A játékosok ugyanis az élő megmérettetések között otthon, illetve a csapatok “főhadiszállásain” online formában gyakorolnak, és a gyors reakciókra, szem-kéz koordinációra, helyzetfelismerésre épülő meccseken még egy másodperc tört részéig bekattanó késleltetés is döntő befolyással lehet az eredményre. A Telekom folyamatosan bővített optikai hálózata mellett ráadásul a jövőben egyre inkább támaszkodni lehet az 5G szolgáltatásaira is, Magyarország pedig a legfrissebb statisztikák szerint amúgy is kifejezetten jól áll a szélessávú internet-ellátottság terén.
A felvezetés után először egy gyors Wild Rift csata tüzelte fel a hangulatot: a Riot Games mobiljátékában a No Synergy és a Tini Titánok nevű csapatok küzdöttek meg egymással egy best of three körben, itt végül a No Synergy aratott 2-0 arányú győzelmet, a diadal mellett egy értékes Ericsson ajándékcsomagért.
Ezután jött az igazi “e-tömegsport”, ugyanis a több mint 60 játékosból összeálló csapatok kezdték meg az egyenes ágú kieséses rendszerben folyó versenyeket az egyik legismertebb e-sport játék, a League of Legends világában. A döntőig az Afterglow Esports Egyesület és a MyRák csapat jutott, a végső összecsapás pedig kifejezetten izgalmasra sikerült, hiszen a MyRák első győzelme után a második menetre feltámadt az Afterglow, így a harmadik alkalomra is szükség volt a bajnoki cím kihirdetéséhez: ez a kör újra a MyRák tagjainak kedvezett, így ők lettek az idei Esport Cup powered by Telekom LoL-királyai. A szolgáltató által felajánlott Samsung Galaxy A52s 5G-s készülékek mellett Huawei Watch 3 Pro órákat is kaptak a játékosok, de ennél valószínűleg még többet jelentett számukra az, hogy a gamer- és esport-sajtó figyelmét is felkeltő, remélhetőleg hagyományteremtő új eseményen most már senki nem veheti el tőlük azt a címet, miszerint ők voltak a legelőször a virtuális dobogó legfelső fokán.